Hoppa till huvud innehåll

Jonas von Essen

Kurs Forum Minnesforum Presentera dig själv!

Visar 5 inlägg - 76 till 80 (av 80 totalt)
  • Författare

Hej

Jag heter Per-Åke och är 70år. Jag har problem att komma ihåg namn. Siffror är lite lättare. Försöker hålla igång med korsord och fysiskt arbete. Det här går bitvis ganska bra men går lite trögt ibland. Jag kämpar på så får man se hur långt jag kommer.

Hej! Maggan här som just fyllt 65 år. Nyfiken, kreativt, sjungande, pysslig, lär mig binda böcker, bokslukare, hjälpsam, barn älskare….. mitt minne är inte det bästa, märker att jag ibland inte får ut orden, måste tänka efter. Ska bli intressant med denna kurs.

Marie lyxtorp
    Deltagare

Minne vad är det för något?? Tappar minnet ofta så det här blir spännande.

Hej! Jag heter Lennarth, 59 år och bor i Göteborg ⚓️
    Båtliv och västkusten ligger mig varmt om hjärtat.
    Mitt minne är lite som ett lotteri – ibland sitter saker klockrent, ibland är det helt tomt… särskilt när det gäller namn. 😄
    Det märkliga är att jag vill minnas bättre, men det verkar inte riktigt räcka hela vägen.
    Så nu är planen att ge hjärnan lite bättre verktyg. Får jag dessutom chansen att briljera lite i rätt sällskap så ser jag det som en bonus. 😉

Felicia westin
    Deltagare

Hej! jag heter Felicia, är 36 år och jobbar i ett arkiv.

Jag fick upp ögonen för minnestekniker förra hösten när jag läste Martin Nilssons bok “Det andra minnet”. Jag blev omedelbart inspirerad men fastnade i hur jag rent praktiskt skulle lägga upp mitt lärande. Sedan såg jag att det redan fanns en kurs och blev superglad över att Jonas redan gjort förarbetet.

Den här kursen har inte bara förändrat min syn på kunskap i stort utan också tvingat mig att omvärdera vad jag är kapabel att lära mig. Jag har exempelvis alltid varit katastrofalt dålig på geografi men inte längre! En otrolig självförtoendeboost.

Att plötsligt kunna memorera namn, portkoder, geografiska områden och historiska tidslinjer är absolut fantastiskt. Jag har nu goda förhoppningar om att kunna hitta nya, praktiska användningsområden i livet för att memorera saker och ser fram emot att lära ut teknikerna till min lilla son.

/Felicia

Visar 5 inlägg - 76 till 80 (av 80 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.