Jonas von Essen

Kurs Forum Minnesforum Presentera dig själv! Svar till: Presentera dig själv!

Superpeppad på att hitta vägar att skapa nya kopplingar i hjärnan. Har inte mäktat med att göra, det den här kursen erbjuder, på egen hand. Känner mig priviligerad som har möjligheten

Lärde mig Europas naturtillgångar som barn, på ett liknande sätt som de inledande övningarna. Och det vore orimligt att jag glömde dem. Alla jag mött från den klassen minns dem (även om jag är så pass gammal att oljan inte var en av de fen naturtillgångarna vi lärde oss)

Själv hade jag ändå svårt att hitta en studieteknik jag trivdes med på universitetet. Den jag gillade mest var att göra om varje teori/teoretiker till en tecknad serie. Som skulle rymmas på sex rutor. Fast att det var så jag gjorde, det erkände jag nog knappt för någon

Tyvärr har hjärnan tagit stryk av sJukdom sedan dess. Det vore grymt häftigt att hitta in i den igen. För ibland tänker jag att det inte är så dött och öde som det verkar, utan att det mer är ett väglöst land….lite som att det gått ett jordskred genom alla minnen…. Och det kanske går att bygga upp något. Om det inte går har jag i alla fall kul medan jag känner att jag gör något