Kurs › Forum › Minnesforum › Presentera dig själv! › Svar till: Presentera dig själv!
Hej hopp! Anna här. En gång hade jag märkligt bra hörselminne. Mindes ordagrant vad alla sagt. Hade ganska bra minne generellt, förutom när det kommer till var jag lagt mina nycklar… Efter 50 har det hänt nåt. Kanske har det med ålder att göra, kanske med dramatiska händelser i livet. Nu minns jag inte alls på samma sätt och jag vete sjutton om den här minnesträningen kommer att förändra det. Dock har jag alltid gillat känslan som uppstår i hjärnan när man proppar den med ny kunskap. Det är mysigt när det plötsligt säger stopp – när man plötsligt knappt vet vad man själv heter, när man känner att nu ska jag vila och låta hjärnan jobba själv ett tag. Jag gör gärna ett gammalt högskoleprov ibland bara för att det är skönt för hjärnan. Precis som kroppen mår av att gå på gymmet. Jag håller just på med 100-systemet – jättemysigt! Och roligt är upptäcka vilka typer av bilder och platser som funkar bäst. Mitt hus är nu så fullt med galna figurer i alla hörn att jag skrattar hela tiden! 😀