Jonas von Essen

Kurs Forum Minnesforum Språkmoduler

Etiketter: 

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Viktor Montlin
    Deltagare

Hej Jonas!
    Underbar kurs det här – lär mig hela tiden.
    Av ren nyfikenhet undrar jag om det kommer att släppas moduler som behandlar språkinlärning också, t.ex. spanska och hur man kan tänka kring grammatik, indelning av maskulina och feminina ord i minnespalatset o.s.v.

Jag är också jätteintresserad av detta. Hoppas väldigt snart

Pernilla Eklund
    Deltagare

plus en på den!

sara Burge
    Deltagare

Jag med! 🙂

Johan
    Deltagare

Jag är också väldigt nyfiken på detta!

Marcus Larsson
    Deltagare

Jag också 🙂

Daniel
    Deltagare

+1 på språk. Försökt lära mig spanska med Duolingo i snart två år och kan knappt hålla en vanlig konversation!

Carlos Martinez
    Deltagare

Hej, mitt modersmål är Spanska, jag bor i Södra Lappland (Västerbotten) och mina kunskaper står till er förfogande. Med vänliga hälsningar Carlos Martinez.

Daniel Viberg
    Deltagare

Väntar också med spänning! Språkinlärning är huvudorsaken till att jag köpte den här kursen. Språk är så kul, men så svårt.

Jag har försökt lista ut ungefär hur det fungerar, men har stött på problem. Jag lyssnar på hur orden låter och gör minnesbilder utifrån det. Men det är jättesvårt att gå från minnesbild till ljud, och ännu svårare att minnas vad ordet betyder, särskilt om det är något abstrakt. Har tittat på Jonas gamla youtubevideo om hur han lärde sig spanska och har försökt återskapa det men lyckas inte riktigt.

Johan
    Deltagare

Har också svårt att skapa kopplingar till ord, har varit lättare med t ex quiz-modulen!
    Kan i övrigt rekommendera hemsidan Lingq som går ut på att utsätta sig för språket i kontext och få ”comprehensible input”. Kostar lite i månaden, men är väldigt bra!

Johan Birgander
    Deltagare

+1 på språkmodulen. Det vore väldigt intressant med tekniker kring inlärning av vokabulär och grammatik.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.