Kurs Forum Minnesforum Modul 1 – Allt du behöver veta

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Jonas
    Keymaster

Här diskuterar du allt som rör den första modulen och de första tio lektionerna i kursen!

Eivor Örnskov
    Deltagare

Jag missar att skriva in feedback på instruktions/kurs-videon då jag gärna vill testa mig med frågorna. Ska feedbacksfältet kanske flyttas till slutet av varje undermodul?

Christina Bodén
    Deltagare

Jag skulle vilja se världskartan på slutet med de 10 länderna markerade med färger från bilderna, alltså grönt för rysslandsmonstret, rött för kanadalöven osv.
    Toppenpedagogisk kurs!

Christina Bodén
    Deltagare

Jag undrar om dom delar på kroppen som vi använt här är ”förbrukade”, alltså att man kan inte ha en lista till på samma ställen men med andra figurer?
    Är det ok att ha en annan lista med figurer på andra kroppsdelar? Eller skapar man mer förvirring då?

Katja
    Deltagare

Lärde mig fobierna och de grekiska gudarna igår men så idag när jag skulle gå igenom dem igen så mindes jag inte om bildparen var till en gud eller fobi. Kanske blir bättre med träning? Jag lärde mig också oscars-film promenaden men hur kommer jag sen minnas att det var en promenad för just det? Kanske kommer mer info om det senare i kursen?

Ivan
    Deltagare

Det blir bättre med träning, när du gått igenom dem några gånger så kommer du lära dig att se skillnad.
    Det är viktigt att få till ett system för repetition med tex Anki som hjälp. Genom att du går igenom och repeterar kontinuerligt så kommer kopplingarna att bli starkare och du kommer minnas allt lättare.

Christina Bodén
    Deltagare

Jag såg nu att du lagt in färger och symboler på världskartan. Toppen tycker jag! Tack!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.