Hoppa till huvud innehåll

Jonas von Essen

Kurs Forum Minnesforum Hundrasystemet

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    David Fülep
    Deltagare

Hej!
    David Fülep heter jag och har gått kursen ett par månader nu. Det är en riktigt bra kurs! Geografidelen ska jag fördjupa mig i vartefter.
    Jag skulle vilja fråga er i forumet om Hundrasystemet.
    Innan denna kurs gick jag Mindacademi och i deras siffersystem ingick det att man skulle använda sig av något de kallar “inre tecknande”. Detta innebär att man t e x vid siffran 01, alltså sudd i denna kurs, för sin inre blick skriver siffrorna o och 1 efter varandra på suddgummit.
    I denna kurs med Jonas Hundrasystem har jag inte gjort det, tänker att det går bra ändå. Jag har inte läst någon information eller tips/instruktioner än om inre tecknande och jag tror just nu att man i denna kurs inte behöver använda sig av detta, men kanske har jag trots allt missat något?

Mvh David

Johan Manfred
    Deltagare

Kring både den här och andra kurser och böcker tror jag att en får testa själv och se vad som funkar. Är du intresserad av en teknik så testa! I båda fallen tror jag att du är lär dig något om vad som är minnesvärt och inte.

Att mentalt skriva saker är inget som förekommit i Jonas kurs hittills.

Jag har ingen erfarenhet av GMS men har läst delar av Mattias böcker. Jag kan kort och gott säga att jag tycker att det finns bättre böcker om minnestekniker. 🙂

Patrik Olsson
    Deltagare

Jag försökte lära mig 0-99 med hjälp av Mattias Ribbings bok 2016. Det gick enormt trögt att fästa det i minnet genom att mentalt skriva på objekten. Jag släppte det och lärde mig 0-99 några år senare med hjälp av Jonas bok om minnestekniker. Upplever att de tekniker Jonas använder sig av har lägre trösklar, vilket har varit nyckeln till att jag på riktigt har lärt mig hans minnestekniker.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.