Jonas von Essen

Kurs Forum Minnesforum Användbarhet

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Anders
    Deltagare

Hej! Jag har problem med att rapportera “alla grundämnen” som jag nu tycker att jag kan klara av. Men det är ju över hundra grundämnen. När det var två sidor tog det väldigt mycket tid. Nu blir det över fem sidor! När jag ska flytta en svarsbubbla långt ned så stannar den upp vid nederkanten och jag måste röra bubblan med min styrplatta (har en bärbar Mac), ändå tar det väldigt lång tid innan man hunnit komma till botten. Att svara på “alla grundämnen” skulle förmodligen ta långt över en timme med de problem jag har.

Hur borde jag göra? Finns instruktioner? Är det fel på mig, på min dator eller är programmet inte anpassat?

PS Provade byta sökmotor från Safari till Chrome men det hjälpte inte.

David Löfqvist
    Deltagare

Den här tråden borde nog byta namn till “tekniska problem”

Sarah Lindberg
    Deltagare

Funderar på Ankifilen för de +4500 svåra orden. Jag slår upp orden i Svenska Akademins Ordlista och får då fler eller andra definitioner än det som står på kortet. De definitioner som står, är de hämtade från gamla högskoleprov? Eller är de en egen sammansättning?

Tack för en bra kurs!

Jonas
    Keymaster

Hej Sarah!
    Definitionerna är nog både hämtade från gamla högskoleprov och från SAOL. Även om det kan skilja lite så upplever jag att de ofta stämmer ganska bra överens med ordlistan. 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.