Kurs › Forum › Minnesforum › Presentera dig själv! › Svar till: Presentera dig själv!
Hej! Mitt namn är Teodor och jag är 30 år gammal. Jag är generellt väldigt vetgirig och älskar att lära mig nya saker. Historia och språk är två stora intressen. Vad jag irriterat mig själv på är dock min (o)förmåga att minnas vad jag läst. Trots att jag läst otaliga böcker om svensk historia har jag svårt att hålla koll på kungalängden och andra historiska händelser.
Minnestekniker föll jag in på när jag började lära mig kinesiska för omkring 1 år sedan. Jag registrerade mig hos Mandarin Blueprint som lär ut kinesiska tecken genom minnestekniker. I skrivande stund har jag memorerat över 2000 teckens uttal, betydelse och hur man skriver dem.
Det här inspirerade mig att använda minnestekniker till allt jag vill lära mig, så jag blev väldigt glad när Jonas släppte den här kursen. Jag ser främst fram emot mer tips om hur man kan memorera historiska händelser bättre i en kontext (t.ex. genom historiepromenaden Jonas nämt på TV vid ett antal tillfällen)