Kurs › Forum › Minnesforum › Modul 2 – Siffror › Svar till: Modul 2 – Siffror
Tack, det fungerar bl.a. bra när man ska förklara och visa andra.
Igår lade jag t.ex ut följande bilder: apelsin(01), isbergsallad(09), personen Christoffer(13), apa(21), citronfjäril(23), isbjörn(29), citronpaj(33), enhjuling (45), cheerleader(53), arm (61), cranium (63), iris (69), dykare (74), gruvarbetare (77), asterix (81), ior (89) cervantes (93).
Sedan skapade jag en historia för att komma ihåg alla USA:s presidenter under 1900-talet.
1. Theodore Roosevelt bjöd alla på apelsiner när han flyttade in i vita huset.
2. “Ville bjuda Howard på saft” ville inte vara sämre så han gav alla medarbetare varsitt isbergssalladshuvud. (William Howard Taft)
3. Året innan första världskriget blev W.W sjuk så jag fick dra på mig en Woodrow Wilson mask och svära presidenteden.
4. En apa retar Warren Harding för att han inte är Warren Buffett, han hade även en hård tid(endast två år vid makten innan han dog)
5. En citronfjäril svävar iväg med bokstaven C tatuerat på vardera vinge (Calvin, Coolidge)
6. Herbert Hoover kommer inridande under depressionen på en Isbjörn, kollar hovarna på björnen.
7. Det är en gång av rosor längs en rödmatta som leder fram till en citronpaj(Franklin D Roosevelt)