Jonas von Essen

Kurs Forum Minnesforum Presentera dig själv! Svar till: Presentera dig själv!

Jacob Arén
Deltagare

Hej!

Jacob Arén heter jag, arbetar till vardags som ingenjör på SJ och stötte på MemoryOS i somras. Jag tycker det är extremt fascinerande och ett av mina första projekt var att för 396 vagnar memorera vagnstypen (19 olika lite beroende på hur man röknar) vilket för ett halvår sedan kändes helt omöjligt.

Jag var ganska slapp från och till i grundskolan så jag har ganska mycket allmänbildningskomplex, med minnestekniker känns det möjligt att i vart fall komma ikapp en del av det och jag älskade Jonas historiemodul och det är lättare att plocka upp nya historiska händelser när man har en tydlig historiepromenad.

Tyvärr verkar det som att jag har ganska kasst platsminne, så det blir ofta ganska rörigt med minnesprommenader, men jag tänker att det är något man också övar upp och sedan jag skapade en historiepromenad i Östersund där jag bor sedan något år tillbaka att jag börjat se detaljer i byggnader på ett annat sätt, så det här med minnesteknik har liksom helt andra positiva bieffekter än vad jag tänkte innan jag började.